New York'taki Columbia Üniversitesi'nden Dr. Ka He ve ekibi tarafından yapılan çalışmada, Omega-3 yağ asitlerinin iltihapla savaştığı ve yaşlanan beyinlerde beyin yapısını koruduğu , ayrıca kurşun ve cıva gibi nörotoksinlerin neden olduğu beyin hasarını azalttığı tespit edildi. Bunu yapmak için ekibinin ortalama 70 yaşında 1300'den fazla kadını vardı, diyetleri, fiziksel aktiviteleri ve tıbbi geçmişi hakkında eksiksiz anketler. Çalışmanın başında hiçbir kadında demans yoktu. Daha sonra, kan testlerine dayanarak, kadınlar kanlarındaki omega-3 yağ asitleri miktarına göre dört gruba ayrıldı. Kadınlar ayrıca, beyin boyunca sinyal gönderen sinir liflerinden oluşan beyaz madde ve hafıza ile ilişkili hipokampus da dahil olmak üzere beynindeki çeşitli alanların sağlığını değerlendirmek için beyin taramaları yaptılar. Kadınların ev adresleri, hava kirliliğine karşı üç yıllık ortalama maruziyetlerini belirlemek için kullanıldı. Bulgular, haftada bir veya iki porsiyondan fazla pişmiş veya kızarmış balık veya kabuklu deniz hayvanı yemenin, hava kirliliğinin beyindeki etkilerine karşı koymak için yeterli omega-3 yağ asidi sağlayabileceğini gösteriyor.
Amerikan Kalp Derneği de size kalp sağlığı için haftada iki kez balık yemeyi öneriyor. Omega-3'lerin en iyi kaynakları ringa balığı, uskumru, somon, keten tohumu ve chia tohumu.
Makalenin/Haberin İngilizce versiyonuna buradan ulaşabilirsiniz.
Haber Yayınlanma Tarihi : 17.07.2020
Haberi Sosyal Medyada Paylaş:




