Kısa Süreli Vegan Diyetin İltihabı Azalttığı ve Yaşlanmayı Yavaşlattığı Ortaya Çıktı

Yeni bir araştırmaya göre, kısa bir süre için bile olsa vegan diyete geçmek, hücresel düzeyde iltihabı azaltabilir ve yaşlanmayı yavaşlatabilir. Araştırmacılar, sadece bir ay boyunca vegan diyeti uygulayan kişilerin, et ağırlıklı bir diyetle beslenenlere kıyasla, daha düşük iltihabı ve daha yavaş yaşlanmayı destekleyen genetik ifade değişiklikleri yaşadığını bildirdi. Kaliforniya Üniversitesi-San Diego Tıp Fakültesi'nden Jerome Mertens; "Genlerimiz kaderimiz değil. Dikkat çekici bulgu, sadece bir diyetin diğerinden daha iyi performans göstermesi değil. Epigenomun sadece dört hafta içinde ölçülebilir bir şekilde tepki vermesi, biyolojimizin sandığımızdan çok daha dinamik ve günlük tercihlere duyarlı olduğunu gösteriyor” dedi.

Araştırma için, araştırmacılar 48 sağlıklı yetişkini rastgele bir ay boyunca ya vegan ya da et ağırlıklı bir diyetle beslenmeye atadı. Her iki diyet de benzer kalori alımı sağladı. Ekip daha sonra, genleri açıp kapatan süreç olan metilasyonun gerçekleştiği insan genomundaki 800.000'den fazla bölgeyi analiz etti. Sonuçlar, vegan diyetin bağışıklık sistemini daha az iltihaplı bir duruma doğru kaydırdığını, iltihabı tetikleyen hücrelerin seviyesini düşürdüğünü ve bağışıklık tepkisini düzenleyen hücrelerin seviyesini artırdığını gösterdi. Araştırmacılar, bu genetik değişikliklerin hastaların kan örneklerinin içeriğiyle yakından eşleştiğini söyledi. Vegan diyetin ayrıca kanserle ilgili yollarda yer alan genlerin aktivitesini azalttığı ve kolesterolü düşürebilecek, insülin yanıtını iyileştirebilecek ve DNA onarım yanıtını artırabilecek diğer genetik aktiviteyi desteklediği görüldü. Dahası, araştırmacılar, vegan diyetin bir aylık çalışma süresi boyunca biyolojik yaşlanmayı yavaşlattığını söyledi.

Makalenin/Haberin İngilizce versiyonuna buradan ulaşabilirsiniz.
Haber Yayınlanma Tarihi : 12.08.2026

Haberi Sosyal Medyada Paylaş:

Sağlık Dünyasından Son Haberler


Orman yangınlarından kaynaklanan duman, ABD'deki gebelikler için artan bir tehlike oluşturuyor

Yeni bir araştırmaya göre, orman yangınlarından kaynaklanan duman, ABD'deki gebelikleri etkileyen hava kirliliğinde önemli bir faktör haline geldi. Araştırmacılar, iklim değişikliğinin Amerikan ve Kanada ormanlarında yanıcı koşullar... Devamını oku



Beyninizi Korumanıza Yardımcı Olabilecek Faktörler

Beyninizin geleceği, orta yaşta üç önemli sağlık faktörüne bağlı olabilir. Bir çalışma, 45 ile 65 yaşları arasında normal kan basıncına sahip, diyabeti olmayan ve sigara içme öyküsü bulunmayan yetişkinlerin, bu üç risk fakt�... Devamını oku



Soluduğunuz Hava Ağrılı Artrit Ataklarını Tetikliyor Olabilir mi?

Bir çalışma, ince partikül hava kirliliğine maruz kalmanın atakları tetikleyebileceğini öne sürüyor. PM2.5 olarak bilinen daha yüksek seviyelerde ince partikül hava kirliliğine maruz kalan romatoid artritli kişilerde daha aktif hastal�... Devamını oku



İlacabak Logo


Önemli Uyarı : İlacabak.com Sitemizde ilaç satışı, ilaç temini veya ilaç promosyonu gibi bir faaliyetimiz yoktur. Ayrıca sitemiz üzerinde tıbbi konularda yardım veya danışma hizmeti de verilmemektedir. Sitede yer alan tüm bilgiler hasta ve doktorların ilaçlar hakkında bilgi sahibi olması için hazırlanmıştır. Sitemizdeki bilgilerin eksik veya güncellenmemiş olmasından sitemiz yasal sorumluluk altında değildir. Siteye giren kullanıcılarımız bu koşulları kabul etmiş sayılır. İlaç kullanmadan önce, lütfen doktorunuza danışınız.

İlacabak sosyal medyada :
İlacabak Twitter Sayfası İlacabak İnstagram Sayfası İlacabak Facebook Sayfası

© 2005 - 2026 İlacabak.com. Her hakkı saklıdır.