Birçok Kalp Hastası Risklerini Bilse de Sigara İçmeye Devam Ediyor

Yeni araştırmalara göre de, sigara içmek veya diğer tütün ürünlerini kullanmak kalp risklerini artırır, ancak bu, kalp sorunları geçmişi olan bazı Amerikalıları durdurmaz. Birçoğu kalp krizi, kalp yetmezliği veya felç geçirdikten sonra riskin farkında olmasına rağmen sigara içmeye devam ediyor. Amerikan Kalp Derneği Dergisi'nde 9 Haziran'da yayınlanan bulgulara göre, katılımcıların %96'sı sigara içmenin kalp hastalığına neden olabileceğinin farkında olduğunu söylese de bu doğruydu. 2013'te beş yıllık bir çalışma başladığında, bu kalp sorunları öyküsü olan yetişkinlerin yaklaşık %30'u sigara içiyordu. Dört yıl sonra daha az sigara içiyordu, ancak incelemenin sonunda %20'si hala tütün ürünleri kullanıyordu.

Amerikan Kalp Derneği'nin Tütün Düzenleme Bilimleri Merkezi'nin eş direktörü Dr. Rose Marie Robertson, "Amerika Birleşik Devletleri'nde kalp hastalığı önde gelen ölüm nedenidir ve 2018'de 365.000'den fazla ölümle sonuçlanır" dedi. Araştırmanın, sigarayı bırakmanın daha önce sigara içen kişilerde bile kalp hastalığını önlemeye yardımcı olabileceğini açıkça gösterdiğini kaydetti. Robertson bir dergi haber bülteninde, "Bu yeni çalışmanın bulguları rahatsız edici, belki de şaşırtıcı değil," dedi. "Bu sonuçlar, yalnızca ABD'de değil, tüm dünyada bu önlenebilir, önde gelen ölüm ve sakatlık nedenini ele almak için kritik kamu politikalarına ve müdahalelerine ihtiyaç olduğunu gösteriyor."

Makalenin/Haberin İngilizce versiyonuna buradan ulaşabilirsiniz.
Haber Yayınlanma Tarihi : 10.06.2021

Haberi Sosyal Medyada Paylaş:

Sağlık Dünyasından Son Haberler


Yoga Huysuz Bir Bağırsak Sendromunu Sakinleştirebilir mi?

İrritabl bağırsak sendromu (İBS) ile yaşayan milyonlarca insan için rahatlama beklenmedik bir yerden gelebilir: yoga matından. İBS karın ağrısına, şişkinliğe ve bağırsak alışkanlıklarında değişikliklere neden olur. Yayınlanmı... Devamını oku



Kısa Süreli Vegan Diyetin İltihabı Azalttığı ve Yaşlanmayı Yavaşlattığı Ortaya Çıktı

Yeni bir araştırmaya göre, kısa bir süre için bile olsa vegan diyete geçmek, hücresel düzeyde iltihabı azaltabilir ve yaşlanmayı yavaşlatabilir. Araştırmacılar, sadece bir ay boyunca vegan diyeti uygulayan kişilerin, et ağırlıklı... Devamını oku



Orman yangınlarından kaynaklanan duman, ABD'deki gebelikler için artan bir tehlike oluşturuyor

Yeni bir araştırmaya göre, orman yangınlarından kaynaklanan duman, ABD'deki gebelikleri etkileyen hava kirliliğinde önemli bir faktör haline geldi. Araştırmacılar, iklim değişikliğinin Amerikan ve Kanada ormanlarında yanıcı koşullar... Devamını oku



İlacabak Logo


Önemli Uyarı : İlacabak.com Sitemizde ilaç satışı, ilaç temini veya ilaç promosyonu gibi bir faaliyetimiz yoktur. Ayrıca sitemiz üzerinde tıbbi konularda yardım veya danışma hizmeti de verilmemektedir. Sitede yer alan tüm bilgiler hasta ve doktorların ilaçlar hakkında bilgi sahibi olması için hazırlanmıştır. Sitemizdeki bilgilerin eksik veya güncellenmemiş olmasından sitemiz yasal sorumluluk altında değildir. Siteye giren kullanıcılarımız bu koşulları kabul etmiş sayılır. İlaç kullanmadan önce, lütfen doktorunuza danışınız.

İlacabak sosyal medyada :
İlacabak Twitter Sayfası İlacabak İnstagram Sayfası İlacabak Facebook Sayfası

© 2005 - 2026 İlacabak.com. Her hakkı saklıdır.